Heräsin just ja katton tässä telkkua, kakkoselta jotain sotajuttua. Mietin että tuolla on se minunkin ukkini ollut. Ukki oli sotaveteraani. Siellä se kuulemma alkoi polttamaan, kun oli niin nälkä ja väsymys, että se oli ainoa tapa pysyä pystyssä. Kyllä se sitten aikanaan lopetti... Kuitenkin ehkä liian myöhään, se kuoli 5 vuotta sitten keuhkosyöpään. Ukki oli tosi etäinen ja lapsena pelkäsin sitä. Mummi oli ihan toista maata. Kun se oli terve se oli tosi kiva. Siellä oli aina pullaa ja kahvia. :) Mut sitten mummi sairastui ja ukki hoiti sitä niin kauan kun pystyi. Sitten kun ukki meni huonoon kuntoon, äitin sisko, perushoitaja, eläkkeellä kylläkin, alkoi hoitaa molempia. Ukki kuoli sairaalassa kun syöpä levis. Sitten tädillä oli enää mummi hoidettavana...

Vittu mulla on ihan luvattoman huono muisti. Muistan et ukki kuoli talvella, mut päivää en muista. Ja nyt sitten mummi. Sen muistan kyllä aina, muistan et olin matkalla kotiin etelästä...

Olen tosi tunteellinen ihminen, vaikka niitä tosi harvoin näytän muiden läsnäollessa. Nytkin kun ajattelen miten nykyiset veteraanit ovat puolustaneet tätä meidän hienoa maata... Mitä kaikkea ne on kärsineet meidän eteemme.

Vittu kyllä noi aseistakieltäytyjät pitäis laittaa sinne linnaan vähän pitemmäks aikaa! Ne sylkee meidän itsenäisyyttä puolustaneita miehiä päin naamaa. Sori vaan mut se on minun mielipiteeni. Voin olla vanhakantainen, mut mulla on siihen tässä meidän vapaassa maassa oikeus.

Jos mulla olis ollut äänioikeus silloin kun suomi liittyi euhun, olisin varmaan äänestänyt vastaan. En tiedä olisko se mun ääneni muuttanut lopputulosta, mut olisin kuitenkin vaikuttanut...

Itsenäisyys ja eläminen juuri tässä maassa on varsinkin meidän naisten kannalta on parasta mitä on tapahtunut. Jos joku väittää että venäjän vallan alla olis asiat paremmin ei voi kun nauraa. Ei typerälle kannata väittää vastaan. SUOMI ON kaikkine puutteine ja vikoineenkin PARAS MAA mulle. :)

eli HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ ITSENÄISEN SUOMEN KANSA!